Egy kutatócsoport épp emiatt kezdte vizsgálni, mi viszi rá az embereket, hogy annak ellenére, hogy a túlzásba vitt barnulás kockázatai közismertek, mégsem mondanak nemet a napozásra és a szoláriumozásra. "Megállapítottuk, hogy néhányak számára jelentős motivációt jelent az, hogy a napozás egy kellemesnek beállított, társadalmi jellegű tevékenység" - mondta el a kutatás egyik vezetője, aki kifejtette, hogy a barna bőrt a hirdetések ideálként állítják be, ami jelentősen megnehezíti a megelőzés népszerűsítését.
"Számos tanulmány bemutatta, hogy a barnulás vágya mögött sokszor a megjelenés javításának szándéka áll, mert a bőrszín fontos szerepet játszik a testképben. Így azok számára, akik a külsőségeket tartják szem előtt, lehetséges alternatívát jelent a barnító kozmetikumok promotálása. Azok számára viszont, akiknek a barnulás örömforrás, ez nem megfelelő. Számukra a barnaság egy életmód, úgy gondolják, ha a bőrük elég barna, az emberek elhiszik róluk, hogy elég időt és pénzt tudnak pihenésre fordítani."
"Sokan természetesen akarnak kinézni és úgy gondolják, ehhez barnulniuk kell, még akkor is, ha tisztában vannak a kockázatokkal. Mások azért fekszenek ki a napra vagy mennek el szoláriumba, mert az örömöt és a társasági életét kötik ezekhez a tevékenységekhez. Ők pedig hajlamosan úgy gondolkodni, hogy a bőrrákkal ráérnek később foglalkozni."
A bőrrák azonban a leggyakoribb és egyben a legkönnyebben megelőzhető rákfajta.
Forrás: sciencedaily.com