A tárcavezető kiemelte: 420 millió forintos kerettel indítanak marketingkampányt, amelynek révén a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak.
Erre azért is szükség van, mert az uniós tejpiacon komoly problémák alakultak ki, túlkínálat, túltermelés van, ami a gazdák megélhetését is veszélyezteti - magyarázta Fazekas Sándor.
Mint mondta, a kampány azt a célt is szolgálja, hogy a jó minőségű, kiváló magyar termékek ott legyenek a belföldi és a külföldi piacon. Remélhetőleg ez a kampány a korábbiakhoz hasonlóan sikeres lesz, és túl tudnak lépni a tejágazat jelenlegi nehéz helyzetén - közölte.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketingért felelős vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy július 13. és augusztus 13. között intenzív kampánnyal indítják a tejmarketing programot. Ennek az indító kampánynak a feladata, hogy egészséges táplálkozásra, tudatos vásárlásra ösztönözze a magyarokat, és arra, hogy keressék a termékeken azokat a jeleket, amelyek egyértelműen mutatják, hogy egészséges, minőségi, hazai termelőtől származó termékekről van szó, amelyeket nyugodt szívvel vásárolhatnak - magyarázta. Hozzátette: ennek révén a vásárlók a munkahelyek teremtéséhez, Magyarország sikeréhez járulhatnak hozzá.
Kifejtette: az úgynevezett tej-szív logó évek óta megtalálható a minőségi, hazai termelésű termékeken, az ovális alakban található országjelző kód pedig azt garantálja, hogy hazai termékről van szó.
Lipcsey György közölte: a kampányban egyebek mellett óriásplakátok, online és nyomtatásban megjelenő hirdetések, reklámspotok által ösztönzik a fogyasztókat a magyar tejtermékek vásárlására, továbbá kiskereskedelmi áruházláncok összesen 36 üzletében kóstoltatásokat és termékbemutatókat szerveznek.
Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke elmondta: a tejkvóta-szabályozás az EU-ban áprilisban megszűnt, ami komoly kihívást jelent a hazai tejágazatnak, hiszen az ország uniós csatlakozását követő években a magyar tejtermelők a különlegesen jó minőségű tejet kivitték külföldi feldolgozásra, így a hazai ipar a technológiákat tekintve nem fejlődött, nem tudtak beruházásokat végrehajtani. Most az a cél, hogy itthon maradjon a tej, a hazai ipart fejlesszék és a magyar fogyasztókat megbízható minőségű termékekkel lássák el - magyarázta. Hozzáfűzte: Magyarországon szigorúan ellenőrzik a termelőket és a feldolgozókat, ami biztonságos fogyasztást garantál a vásárlóknak.
Fazekas Sándor kérdésre válaszolva azzal kapcsolatban, hogy Sallai R. Benedek (LMP) szerint közérdekű adatokat politikai motivációval saját célra használnak a földpályázatok ügyében, közölte: az országgyűlési képviselő meglátása szerint "teljességgel hiteltelen politikus", mert "a saját adatait sem pontosan tudta, hogy mennyi állami, illetve európai uniós támogatást kapott ő és az érdekeltségei, azt sem tudta pontosan, hogy mennyi földet használ, az után mennyi területalapú támogatást kíván felvenni".
Forrás: MTI - Fotó: Michael Hensmann (Flickr.com)