Hogyan kezelhető a repülstől való félelem? - 3/3
Mi a helyzet a fedélzeti biztonsággal és egészségüggyel?
Ha sikerült legyőznie félelmét és gépre szállt, akkor már jó munkát végzett. Ha a félelem nem szűnik meg, amikor már beszállt a gépbe, ne feledje, hogy a légitársaságok alkalmazottai is meg tudják nyugtatni, és válaszolnak kérdéseire.

„A mi elsősegély csomagunkban rendelkezésünkre álló egy kis relaxáló gyógynövény tea, speciálisan összeállítva, hogy a legtöbb ideges utas megnyugodjon tőle," nyugtatgat François, 21 éve légiutas-kísérő egy nagy francia magáncégnél. Hogy megnyugtassa az idegeskedőket turbulencia során François például azt magyarázza, hogy a gép „olyan gyorsan megy, hogy a levegő kemény lesz, mint egy út, egy kicsit olyan, mint amikor vízisízünk. És mint minden út, lehetnek benne puklik, amik arra késztetnek bennünket, hogy lassítsunk, vagy más utat válasszunk.”

„Amikor egy probléma lép fel (motor meghibásodása, futómű problémák, stb), utasításokat követünk, ugyanúgy, mint a hadseregben. Soha nincs improvizáció”, mondja a steward. „Ha például kényszerleszállást kell véghezvinnünk, van egy ellenőrző lista és azt követjük pontról pontra,” semmit sem bízunk a véletlenre.

Minden gépen található automata defibrillátor és elsősegély csomag. „Ahhoz, hogy valaki légiutas-kísérő legyen, el kell végeznie egy újraélesztési tanfolyamot. Évente járunk képzésekre, ahol találkozunk félautomata defibrillátorokkal, gyakoroljuk a szív masszázst stb” teszi hozzá François a légiutas-kísérő. Kiemeli, hogy a statisztikák szerint a szívinfarktus túlélési esélye repülőgépen 8%, míg kórházban 5%, mert a repülőgép személyzete gyorsabban reagál.

Sőt, François biztosít bennünket, hogy a légiutas-kísérők kétévente átesnek „egészségügyi és pszichológiai alkalmassági teszten”, „egy átfogó orvosi vizsgálaton, amit a légierő végez el”. A pilótáknak évente vagy félévente kell megfelelniük az orvosi alkalmassági vizsgálaton.


Forrás: www.topsante.com - Fotó: Francis Bourgouin (Flickr.com)
2015 MÁJ 17 21:42:44/