Gorove László kiemelte, hogy minden gép két hajtóművel rendelkezik, de meghibásodásuk esetén egy hajtóművel is képesek a feladat végrehajtására. A két utolsó, a szentesi és a debreceni bázis légi járműveinek cseréjével teljessé vált a gépállomány korszerűsítése, ezzel Magyarország megfelel az unióban október 29-tól életbe lépő szabályozásnak. A váltás nélkül az érintett mentőhelikopterek - amelyeket még a pápa 1991-es magyarországi látogatásakor vásárolt az OMSZ - már nem repülhettek volna lakott terület fölött. A most üzembe álló két EC 135 típusú helikoptert az állami tulajdonú kft. sikeres közbeszerzést követően, az osztrák HeliAir Gmbh-tól 2016 márciusáig bérli. A balatonfüredi, budaörsi, sármelléki, pécsi, szentesi, miskolci és debreceni bázisról felszálló hét helikopter évente 2500 mentési feladatot lát el - mondta az igazgató.
Hozzá szeretne fűzni valamit?
Csak rajta!
Forrás: MTI