A vizsgálatból az is kiderült, hogy minél többet internetezett valaki óra alatt, annál rosszabbul teljesített a vizsgáin, függetlenül attól, hogy milyen magas volt az intelligenciaszintje, vagy mennyire volt motivált. Mindez a kutatást vezető Susan Ravizza szerint arra enged következtetni, hogy nem jó ötlet beengedni a laptopokat a tanórára, hacsak a használatuk nem nélkülözhetetlen az adott óra tananyagához.
A szakemberek a kutatásban szintén résztvevő Kimberly Fenn előadássorozatának hallgatóit kísérték figyelemmel, akik közül 127-en egyeztek bele abba, hogy a laptopjukat online használat közben ellenőrizzék, emellett intelligenciaszintjüket is megmérték, és egy online felmérés során a motivációjuk mértékét is feltérképezték.
Amint arról Ravizza beszámolt, már korábbi kutatások is kimutatták, hogy a laptopba való jegyzetelés nem igazán hasznos a tanulás szempontjából, mivel az ember, ha már egyszer kinyitotta a laptopot, könnyen kísértésbe esik, hogy elkalandozzon. Éppen ezért ő maga is azt a tanulságot vonta le a kutatásból, hogy az órák előtt nem fogja feltölteni a tananyagot az internetre, így a diákoknak sincs szükségük arra, hogy ott kövessék az anyagot és oda jegyzeteljenek. Ehelyett inkább egy héttel a vizsgák előtt osztja meg diákjaival a jegyzeteit, így az órákon nincs is szükség laptopra, de ha valaki mégis behozná, azt megkéri, hogy üljön hátra, hogy a többiek figyelmét ne vonja el.
Forrás: Medipress - Foto: Pixabay