Ezzel a mintegy 20 százalékos csökkenéssel a mentőautók átlagos életkora az utakon közlekedő autókénak a felére csökkent, és az idén forgalomba álló újabb mentőautók tovább javítják ezt az értéket - hívta fel a figyelmet az államtitkár.
Felidézte, hogy a 2010 előtt a baloldali kormányok részben az egészségügyet sújtó általános megszorítás, részben pedig a betegszállítás privatizációjának előkészítése miatt az utolsó években lényegében leállították a mentőautó-beszerzéseket. A Fidesz-KDNP kormány ezzel szemben az elmúlt években többletforrásokat biztosított a mentés feltételeinek javítására, ennek köszönhetően 500 új mentőautó állt szolgálatba.
Rétvári Bence emlékeztetett, hogy a jogszabály 13 évben maximálja a mentőautók átlagéletkorát. Az idén beszerzett mentőautók műszakilag és felszereltségükben is korszerűbbek a korábban vásárolt járműveknél.
Annak érdekében, hogy a betegek és a mentődolgozók számára a lehető legjobb, legalkalmasabb mentőautók álljanak rendelkezésre, mintegy 20 ponton módosult a műszaki tartalom, illetve a felszereltség. Az új autók egyebek mellett automataváltóval, hidropneumatikus hordágyasztallal, speciális hordággyal, több megkülönböztető fényjelzéssel és még számos, az életmentést, tehát a betegek és a mentődolgozók biztonságát és a betegellátás minőségét szolgáló elemmel gazdagodtak - ismertette az államtitkár.
Kitért arra is, hogy a béremelések révén a mentősök jövedelme 2018-ban átlagosan 67 százalékkal lesz magasabb, mint 2016-ban volt, emellett a többletforrásokból 30 új mentőállomás épült, és a leromlott állapotú mentőállomások közül 104 újult meg.
Az Országos Mentőszolgálat költségvetését a kormány 2010. óta 22,6 milliárd forintról 39,7 milliárd forintra való emelte, ami 74 százalékos forrásbővülést jelent - mondta Rétvári Bence.
MTI