Amint arról a Journal of Consumer Psychology című lapban közzétett tanulmány beszámol, a kutatók öt különböző kísérlettel bizonyították be azt az előfeltételezésüket, miszerint egy cél eléréséért folytatott küzdelemben a kezdetekkor az motiválja az embert, hogy maga elé képzeli az áhított célt, és így könnyebb számára a küzdés, ám ahogy egyre közelednek a célhoz, már inkább az jár a fejükben, hogy mennyi lemondással és küzdéssel jár mindez, és mi van akkor, ha kudarcot vallanak közben. Ezt a kétféle hozzáállást megvalósító és megelőző motivációként említi a szakirodalom, és amint azt a kutatást vezető Olya Bullard kifejtette, Észak-Amerikában az emberek többségére az előbbi a jellemző, így ők többnyire nagy elánnal vágnak bele mindenbe, ám nem mindig bizonyulnak eléggé kitartónak.
A kutatók szerint sokat segítene az embereknek abban, hogy később is kitartsanak céljuk mellett, ha ilyenkor már arra fókuszálnának, hogy mit kell elkerülniük az áhított cél érdekében. Emellett a reklámozók számára is segítséget jelenthet, ha a kétféle motivációs megközelítéssel tisztában vannak, hiszen így könnyebben érik el a célcsoportjaikat.
Forrás: Medipress - Foto: Pixabay